William Jackson

William Jackson

Graduado de Universidad Estatal de Carolina del Sur, como Licenciado en Educación y Maestría en Artes en la enseñanza de la Universidad Webster con un enfoque en Tecnología Educativa, Redes sociales y STEM.

Su carrera implica la enseñanza pasada con la NASA como instructor en Internet y Tecnología, consultor de tecnología con el Departamento de Educación de Florida y Profesor con Edward Waters College enseñando Tecnología Educativa, Redes Sociales  y STEAM.

William es parte del equipo de redes sociales con TEDX Florida State College of Jacksonville, Florida. Ha estado involucrado en el campo de la educación durante más de 25 años en primaria y la educación superior como profesor de Tecnología y Educación Física.

William no es solo un educador, es un blogger de Social Media, presentador de Bullying y la prevención del hostigamiento cibernético, la defensa de la seguridad en Internet y la pasión en Blogging eso le permite ser un líder de pensamiento y Social Media Visionario.

Un blogger nacional e internacional que se publica en los Estados Unidos, Canadá y en el continente de África. Compartiendo su pasión por STEAM, STEM y STREAM.

Innovador digital de su marca My Quest To Teach con el hashtag #MyQuestToTeach compartiendo su viaje de enseñanza, tutoría, activismo comunitario y colaboración.


William Jackson graduated from South Carolina State University earning a
Bachelor’s in Education, furthering his education earning a Masters of Arts
in Teaching from Webster University with a focus on Educational Technology,
Social Media and STEM.
William’s career involves past teaching with NASA as an Internet and Technology  instructor, a technology consultant with the Florida Department of Education and  Professor with Edward Waters College teaching Educational Technology, Social Media and STEAM.
William is part of the social media team with TEDX Florida State College of
Jacksonville, Florida. He has been involved in the field of education over 25 years in elementary and higher education both as a Technology and Physical Education teacher.
William is not only an educator, he is a Social Media blogger, presenter on Bullying  and Cyberbullying prevention, Internet Safety advocate and passion in Blogging  that allows him to embrace being a thought leader and Social Media Visionary.
A national and international blogger that is published in the United States,
Canada and on the continent of Africa. Sharing his passion for STEAM, STEM
and STREAM.
William is the digital innovator for his brand My Quest To Teach using the
hashtag #MyQuestToTeach sharing his journey teaching, mentoring,
community activism and collaboration.

Sesión

WordCamp San José is over. Check out the next edition!